برنامه اسکار مهران مدیری

همگی با مهران مدیری خاطره داریم از پاورچین گرفته تا آخرین کار او که در حال پخش است یعنی اسکار. مهران مدیری من یکی از برنامه سازان خوب ایران است او در این سالها به ساخت برنامه های رئالیتی شو رو آورده که بازار اون هم کم داغ نیست قبل از اینکه بخواهیم اسکار رو تحلیل کنیم باید یک نیم نگاهی به اندیشه مهران مدیری داشته باشیم مهران مدیری جدایی از هنر ذهنیتی به شدت اقتصادی دارد او با در نظر گرفتن بازار مالی برنامه های خود را می سازد و برنامه های او از هنر متعالی دور است به هر حال نمی توان او را شماتت کرد چون که خود ادعایی بر هنر تارکوفسکی ندارد اما همیشه در آثار او نقد های اجتماعی و سیاسی دیده می شود که می تواند تا حدودی ذهنیت او را برای ما روشن کند.

اسکار برنامه کپی شده از نمونه های خارجی است که به خوبی ایرانی شده نقش کمدی در این برنامه بسیار پر رنگ است همانند بسیار از تولیدات داخل ایران که خود جای تاسف دارد چرا که ارسطو کمدی را برای جوانان و ابلهان مناسب می دانست ولی در حال اوضاع این مردم ظاهرا کمدی پناهگاه امنی در ذهن ایرانی ها برای فرار از مشکلات است که اسکار در این امر تا حدودی موفق بوده.

اجرای مهران مدیری در این برنامه مستبدانه به چشم می خورد که از اعتماد به نفس بالای او خبر می دهد چالش هایی که طراحی شده که معمولا هیچکدام داری محتوای خاصی نیست  و معمولا قابل ارزیابی هم نیست و با استبداد خود مدیری امتیاز داده می شود، صرفا نقش کمدی خام را ایفا می کند که نکته ای منفی برای این برنامه است چرا که ما در ساخت برنامه جدایی از سرگرمی به بار محتوایی هم نیز توجه داریم هر چند در آخر هر قسمت سعی شده که حاوی پیامی برای مخاطب با در نظر گرفتن یک مسئولیت اجتماعی برای شرکت کنندگان باشد ولی همچنان کم رنگ به چشم می خورد. 

اسکار بعضا به زندگی شخصی شرکت کنندگان نفوذ می کند و برای ما آشکار می سازد که انها ادم های عجیبی نیستند آنها هم مانند ما در روزمرگی دفن شده اند و روابط پیچیده خانوادگی ندارند و باز هم مشخص می کند آنان که پرچم دار هنر سینما به چشم می خورند دارای سوادی خاصی هم نیستند که این به شخصه برای من جای تاسف و ناباوری دارد.

اسکار از لحاظ تکنیکی امتیاز قابل قبولی دارد مخصوصا می توان بیشترین امتیاز را به بخش جلوه های ویژه بصری داد چرا که به خوبی و قابل باور فیلم های اول هر شرکت کننده را آماده می کنند. تصویر و تدوین به خوبی با فضای برنامه همخوانی دارد به طوری که اسکار دست خوش سانسور شده کاملا خود را بروز می دهد.

امتیاز دهید

5/5

2 در مورد “برنامه اسکار مهران مدیری”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا